W dniu 26.04.2016 r. odbyło się szkolenie dla przedsiębiorców i sprzedawców napojów alkoholowych pt. "Odpowiedzialny sprzedawca – zasady i warunki korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych". Uczestnicy szkolenia uzyskali informacje m.in. dotyczące zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, zarówno w aspekcie prawnym jak i etycznym.

Zapoznano sprzedawców z polską polityką wobec alkoholu oraz środkami reglamentacyjnymi stosowanymi w polskim prawie. Ponadto, omówiono przyczyny używania napojów alkoholowych oraz ich skutki wynikające z odpowiedzialnej i nieodpowiedzialnej sprzedaży napojów alkoholowych.

 

W tym samym dniu odbyło się szkolenie dla członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Broku pt. "Kontrola zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych jako obligatoryjne działanie Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych". Uczestnicy szkolenia uzyskali informacje dotyczące podstaw prawnych przeprowadzania kontroli sprzedaży napojów alkoholowych. Ponadto, zdobyli wiedzę nt. aspektów formalnych przeprowadzania kontroli (zawiadomienie, upoważnienie, protokołów, legitymacji służbowych, odstąpienia od kontroli itp.) oraz możliwego zakresu kontroli przedsiębiorców i punktów sprzedaży napojów alkoholowych.

Szkolenia poprowadziła Kamilla Puławska – psycholog, terapeuta uzależnień, certyfikowany specjalista w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w społecznościach lokalnych – certyfikat PARPA. Szkolenia zostały sfinansowane z budżetu Gminy Brok (realizacja Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Gminie Brok na rok 2016).